onsdag den 30. maj 2012

Uroer

Jeg er ret vild med gør-det-selv uroer. Er du også det, kan du blive inspireret her. Udstansere fås i utallige former. De kan købes i hobbyforretninger og på nettet. Jeg er glad for den, jeg har, der stanser ud i 7,5 cm. Du kan bruge meget forskelligt papir og karton. Kataloger i en god papirkvalitet er også gode til uroer, et gammelt kort, noder og Go Cardkort.
Når man er sådan en tekstiltryk-nørd som mig, så indgår tryk i de fleste af mine uroer. Det giver et personligt udtryk. Man kan trykke på karton, og akvarelpapir egner sig også godt. Tapeter og japansk papir er for tyndt, så der kan du lime papiret sammen eller sy det sammen på en symaskine. Nylontråd er godt til at binde de enkelte dele sammen med og til at hænge uroen op med. De huller, der skal stanses ud i hver side, for at de kan sættes sammen til en uro, må ikke være for store. En almindelig hullemaskine er ikke egnet. Jeg har et værktøj som det på billedet, og det egner sig rigtig godt til at stanse små huller i papiret. God fornøjelse!

Solskinshilsner fra Nanette








5 kommentarer:

  1. De er søde dine uroer, kunne da godt find på at lave noget ligende :o) dejlig ide.
    Ha`en dejlig dag

    SvarSlet
  2. Hvor er dine uroer fine,der både er sjove at lave og smkke at se på.
    Jeg har helt forelsket mig i dine "trykrammer" og kunne godt tænke mig og lære at lave sådanne nogle på et tidspunkt

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine dine uroer. Der er noget meget drømmende og dejligt ved sådan en levende ting i et rum.

    SvarSlet
  4. Hvor er de smukke dine uroer...og ganske smart med disse udskæringsmaskiner ;-)
    En dejlig aften til dig

    SvarSlet