mandag den 12. november 2012

En tur på Glyptoteket

I øjeblikket er der en udstilling med Per Kirkebys malerier på Glyptoteket. Det er ikke en stor udstilling, men bestemt et besøg værd. Efter en del timer på bogmessen i Bella Center i går, tog manden min og jeg derind for at se udstillingen.


Jeg har svært ved at skjule min begejstring, når jeg ser Per Kirkebys malerier. Jeg synes, at han er en af Danmarks dygtigste billedkunstnere! 
 
Malerierne må du selv tage ind at se, for de skal opleves live, og i stedet er her et billede af det smukke rum på Glyptoteket.
Gulvene er så smukke på Glyptoteket, og jeg, der er vild med mønstre og farver, kan slet ikke lade være med at fotografere! Inspiration inspiration...:-) 

2 kommentarer:

  1. Der er simpelthen så skønt derinde, en helt speciel stemning. Det er faktisk længe siden jeg har været der, så TAK for påmindelsen :-)

    SvarSlet
  2. Ja, der er en helt speciel stemning på Glyptoteket.
    Der har også lige været en fantastisk skøn udstilling på Statens Museum for Kunst med Matisse. Jeg kunne danse derfra af begejstring :-) Udstillingen er taget ned i København og er nu i New York.

    SvarSlet