søndag den 16. december 2012

Julepynt & julekort

Sælskindsnisserne har jeg fået af dygtige og søde Ida. Det er hendes eget design, og hun har selv syet dem. I mange år havde hun en stand i Ridehuset i Århus. Sælnisserne kommer frem hver år, når jeg pynter op til jul. Jeg har ikke overvældende meget julepynt i mit hjem. Det er ret enkelt kunsthåndværk og hjemmekreationer. På børnenes værelser er der derimod masser af julemænd, nisser, glimmer og kitch-julepynt med blinkende lamper. Det synes de er skønt! Juletræet mangler dog ikke pynt den 24. december, og mine piger synes, det er stort, når julekasserne kommer ned fra loftet, og vi pynter træet et par dage før juleaften.
 
Julekortet øverst til højre med tyl og stjernestikninger er syet på symaskinen. Når der bliver skrevet på kortet, kan det ses igennem det gennemsigtige sorte tyl. 
 
Magien, julehygge, børnenes forventninger og at ses med dem, jeg holder af, er noget af det, jeg virkelig godt kan lide ved julen.

3 kommentarer:

  1. Hvor er de alt sammen fint.
    Tak for inspiration. :)

    SvarSlet
  2. Hej Nanette
    De er godtnok fine dine sælskinds nisser, men hjertet i papir er jeg helt vild med også. Det er en rigtig god ide :-)
    Mange hilsener

    Mette

    SvarSlet
  3. Tak :-). Jeg har fundet noget helt fantastisk papir/gamle julehæfter fra omkring 1920. Jeg var heldig at få dem billigt antikvarisk. Jeg kunne næsten ikke få hænderne ned af begejstring. Der er mange gode sager til mine collager.

    SvarSlet