fredag den 12. april 2013

Leg med Spirograph mønstre


Sådan en mønsternørd som mig kan falde helt i svime over mine pigers Sprirograph-legetøj...


 "Nåår mor, det synes du er sjovt hva'?," siger min 12-årige datter til mig med et smil.

Mønstrene vil jeg bruge til mine collager, kort, gavepapir og pynt. 


Det neonfarvede papir har jeg stanset ud med en udstanser nr 3".

De neonfarvede penne, som jeg har tegnet mønstrene med til venstre i billedet, er tilbøjelig til at løbe ud. Jeg vil anbefale en god sort kuglepen eller filtpen, hvis du også vil i gang med at lege med mønstre. 


Jeg skal også have nogle af mønstrene overført til serigrafirammer ... glæder mig allerede.

Rigtig god weekend fra Nanette

15 kommentarer:

  1. Hvor er det en genial måde at gøre det på, bliver sikkert rigtigt flot med de mønstre til tryk, måske jeg stjæler ideen ;O)

    God weekend her fra.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Udfordringen bliver at få mønsteret forstørret, uden at det bliver kornet.

      God weekend Mona!

      Slet
  2. Guuud ja sådan noget lignende havde jeg også som barn...sejt det du har lavet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bettina :-) Det er SÅ sjovt at sidde og tegne mønstre.

      Slet
  3. Mums, et dejlig inspirerende fredagsindlæg! Det ser lækkert ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Pernille, det er da lige dig. Du må købe et Spirograph-sæt til dine børn, så moren kan få lov til at lege:-)

      Billedet øverst til højre er papir af udgåede søkort. Det neonfarvede papir og karton er fra Papirkælderen på Nørreport. Der kan man altid finde noget godt. De har også neonklistermærkerne i flere størrelser.

      Slet
    2. Aaaahh... så det er søkort. Uha, sådan nogen vil jeg gerne have fingre i. :)

      Slet
  4. PS: Hvad er det for noget fint papir på billedet til højre? :)

    SvarSlet
  5. Det ser super godt ud :-)
    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Rigtig god weekend også til dig.

      Slet
  6. Hvor er de flotte! En rigtig god idé at anvende mønstrene på.
    Sådan et sæt havde jeg osgå som barn, og lur mig om ikke jeg stadigvæk har æsken i gemmerne.
    *SMIL* og god weekend...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Så må du på udkig i gemmerne Lisbet :-)
      Jeg har ikke set din nye bog endnu. Jeg glæder mig til at læse den og se de smukke billeder. Smil og rigtig god weekend.

      Slet
  7. Hihi hvor sjovt, jeg har for ganske nyligt siddet og kigget på disse sæt på nettet, men kan man få dem i dk?

    SvarSlet
  8. Vi har købt det i Magasin for nogle år siden. Du kan få dem på nettet, har jeg set. Du kan bruge mønstrene til dine fine collager :-)Knus

    SvarSlet
  9. Jeg har også sådan en dims.... man kan få dem hos HAY lige nu... måske lidt mindre avanceret end jeres udgave!
    Jeg er også vild med den slags mønstre, men det ved du vidst allerede ; ) Har endnu ikke fået trykt mere med det jeg lavede sidst vi var sammen, men glæder mig stadig!

    : )

    SvarSlet