tirsdag den 11. juni 2013

Sy din egen taske af et par jeans

Vi er i øjeblikket optaget af, hvordan vi kan genbruge gamle jeans. Både i min håndarbejdsundervisning i skolen og hjemme med mine piger bliver der syet tasker af jeans. Det kan være bukser og nederdele, der bare ligger i skabet uden at blive brugt, fordi de er blevet for korte, eller har et forkert snit. Disse billeder har jeg fundet her og her. Jeg er mest til den enkle taske til venstre, men mine piger på 10 og 12 år synes, at den på billedet til højre er ret cool.

Her er nogle helt skønne tasker. Billederne er fundet på Pinterest her og her. Du kan se flere billeder af jeans-tasker på min Pinterest-side her.

Min datter bruger sin jeans-taske som skoletaske i øjeblikket. Man kan bruge et bælte som hank og pynte tasken med et tørklæde. Er du skrap til at brodere, så kan du også pynte tasken med fine broderisting, perler og pailletter. Man kan også male eller trykke med serigrafirammer på taskerne. Så skal du bruge tekstiltrykmaling.
Frem med symaskinen, nål og tråd!


4 kommentarer:

  1. God ide, det tror jeg også jeg kan få "mine piger" til.
    :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke svært, og pigerne synes, at det er sjovt at sy tasker af gamle jeans.

      Slet
  2. Rigtig sjov idé til en cool tøsetaske (tøs i denne sammenhæng, er en tøs uden aldersgrænse).. Bliver helt nostalgisk, og kommer til at tænke på en pude jeg havde på mit ungdomsværelse. Den var syet af mine yndlings cowboybukser, da de bare ikke kunne mere. Venner og veninder skrev så navn på, når de var på besøg. Bare jeg ikke havde smidt den ud!!!!
    PS: Har stadig lige et hængeparti i form af en mail til dig, med ting der poppede op i forb. med billeder af dit fantastiske sommerhus.

    SvarSlet
  3. Ejj det er en sød idé med jeanspude med autografer på :-)

    SvarSlet