lørdag den 31. august 2013

Funky bogkasser og børnekunst på væggen

 
Skønne bogkasser med en sjov historie fra Skibby bibliotek. Jeg fandt dem på det lokale loppemarked! 

Min yngste datter og jeg har fået indrettet hendes værelse i denne sommer. Jeg har været så heldig at få lov til at give tips og ideer til værelset...

Lilla fik jeg lov til at male bogkasserne, så de matcher min datters sækkepuder. Jeg tog simpelt hen hele sækkepuden med op i malerforretningen, så jeg kunne få den rigtige farvetone lilla i højglans. Maleriet på væggen har min datter og jeg lavet sammen. Jeg gav maler-fif, og min datter svingede pensler og malerskrabere og klippe-klistrede papir på maleriet.


Dejlige bøger!!


Fest for alle bamserne!
I endnu en stor bogkasse, som jeg er ved at male, skal alle min datters bøger opbevares. Selv om det tager noget tid at male alle møblerne, så synes jeg, at det er det hele værd, værelset får et personligt touch, samtidig med at møblerne har en sjov historie.

14 kommentarer:

  1. De er da VILDT fede og helt unikke, jeg ville også ha købt dem alle - og så så billigt!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja et kup :-)! - min mand tænkte godt nok...hvad skal hun nu med alle de bogkasser og reoler :-))

      Slet
  2. Jeg er bare SÅ misundelig - havde også købt hele lageret.
    Og hvor er det flot det du har lavet med dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Der er så mange muligheder for at gøre bogkasserne fine...med maling, tapet og man kan jo også male bogstaver eller blomster på dem. Tavlemaling er også en mulighed.

      Slet
  3. Det ser da fantastisk ud! Og hvor var du heldig, sådan nogle kasser kan man jo altid bruge!!
    Rigtig fint det hele :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Nola! Min datter er så glad for sit værelse, og jeg eeeelsker at indrette, male og flytte rundt på møblerne :-)

      Slet
  4. Gad vide, hvordan jeg kan få lokket mine bibliotekarkollegaers bogkasser ud af dem...

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha...ja det bliver måske en svær opgave :-) Du kan også se om du kan finde nogle gode ting på et lokalt loppemarked eller dba, som du kan male eller sætte tapet på.

      Slet
  5. Jeg havde dæleme også slået til !. Total fede kasser :-)

    SvarSlet
  6. Ser SÅ godt ud ! - hvorfor er jeg aldrig på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt ?. Sådan en ville have været super fed i mit atelier :-)

    SvarSlet
  7. Wauw hvor ser det godt ud - geniale kasser, sikke et scoop! Hvor er tæppet på gulvet fra?
    Længe siden jeg har været her omkring... eller i det hele taget omkring i blogland! Har ikke glemt at vi jo også skal ses en dag : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord :) Gulvtæppet er fra Ilva.
      Du kan også få nogle skønne tæpper i Kira-Cph

      Ja, vi skal snart ses Jette :) Knus

      Slet
  8. Hvor er de fede. Godt set og hold nu op de er flotte med den lilla farve.
    KH GItte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg bliver aldrig træt af farven lilla!!

      Slet