torsdag den 1. august 2013

Strik på Fanø

I Nordby er bybilledet fuld af strik. På bænke, gelændere, træer mm., som er udsmykket med strik. Det er så sjovt og fantasifuldt at se. Måske har du også hørt om strikkefestivalen, der løber af stabelen nu for 5. gang. De fastboende fortæller, at der kommer passionerede strikkere fra hele verden. Det er blevet stort, og de siger, at de har en fest, de dage festivalen varer. Du kan læse lidt mere her
Billedet her er fra Christel Seyfarths butik i Nordby. En skøn strikkebutik!

Strik på havnen.
Jeg blev så inspireret af besøget i Christels butik og af alle de strikkede ting, der blev solgt på markedet i både Sønderho og i Nordby. Lørdag og søndag i løbet af sommeren afholdes markeder med kunsthåndværk, loppeting mm. Et besøg værd!
Jeg må have min strikkemaskine frem :-)

6 kommentarer:

  1. De strikker også på livet løs her i Ribe....og hænger det op i træerne fx. Også en strikket cykel har jeg set ;)
    Kh. Ditte

    SvarSlet
  2. Sjovt som det der Street-art strik breder sig. Festligt er det ! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Street-art-strik....det er et godt ord!

      Slet
  3. Jeg syns også det er ret festligt, med strik brugt på en anden måde. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev så inspireret af al den strik i byen.

      Slet